Vuoden neljäs ulkomaan fillarireissu odottaa…

Intian lämmössä helmikuun puolivälissä Shapurissa. Viimeinen viikko oli reissun kuumin. Kun ajoin sisämaasta takaisin Mumbaihin, lämpömittari kipusi sääennusteen mukaan 41-42 asteeseen.

Vuosi 2023 on ollut Fillarantille hyvä fillarireissuvuosi. Tammi helmikuussa oli ensin vaihteikas ja kuuma Intian seikkailu.

Tässä yhteenvetopostaus Intian reissusta: https://fillarantti12.wordpress.com/2023/03/14/intian-reissun-lampimaiset/

Huhtikuun lopulla lensin Berliiniin, mistä ajoin fillarilla Baltian kautta kotiin.

Berliinistä itään reissun postaus oheisena: https://fillarantti13.wordpress.com/2023/05/17/liettuasta-latviaan-ja-kotiin-%f0%9f%9a%b4/

Tässä keväistä kuvaa Berliinistä itään-reissulta Puolasta toukokuun alkupäivinä.

Kesäkuussa teimme ystäväni Kaima-Karppisen kanssa Eestin ympäriajon. Fillarikilsoja on kertynyt tähän mennessä noin seitsemän tuhatta, joista noiden kolmen reissun osuus on reilu 4000 km.

Eestin ympäriajo käynnistyi Tallinnasta: https://fillarantti13.wordpress.com/2023/06/08/eesti-eesti-kaipaan-sinne-%f0%9f%8e%bc%f0%9f%8e%bc/

Tässä fillarikaverusten ratsut kesäkuun puolivälissä Saarenmaan Tornimäessä, mistä vihdoin löytyi kahvipaikka.

Taas Fillarantin reissuvarvasta kutittaa…Kuukauden päästä on vuorossa Norwegianin lento Dubrovnikiin ja sieltä on tarkoitus ajella kohti itää ja Mustaamerta mahdollisesti Burgasiin, mistä ”Norski” lentää Helsinkiin. Toinen ajatus on ajella sieltä pohjoisemmaksi ja tulla Flixbussilla tai junalla takaisin. Tässä vaiheessa olen katsellut reittiä tuonne Mustanmeren rannalle, mutta tilanne on vielä aivan avoin. Pientä seikkailunmakua pitää ollakin…

Ennestään tuttu näkymä Dubravnikista, missä oli jo vuonna 1977 ensimmäistä kertaa pyöräreissulla.

Ystäväni Raulin kanssa teimme Jugoslaviaan ja Unkariin pyörämatkan jo vuonna 1977: https://fillarantti2.wordpress.com/2014/02/03/antin-ja-raulin-fillarireissu-jugoslaviaan-ja-unkariin-vuonna-1977/

Tässä muutama kuva liki viidenkymmenen vuoden takaa Jugoslavia&Unkari-reissusta.

Jostain syystä en onnistunut siirtämään noita vanhoja autenttisia kuvia lisää tähän, joten piti tyytyä Dubrovnikin julkaisuvapaisiin Pixabay-kuviin.

Dubrovnik on tuttu paikka jo vuoden 1977 pyöräreissusta. Silloin seikkailimme junalla läpi Euroopan Adrianmeren rannalle Ulcinjiin. Aloitimme Raulin kanssa reissun silloisen suljetun Albanian rajalta Ulcinj-Bar-Kotorinlahti-Dubrovnik. Nyt lennän Dubrovnikiin ja ajatus on ajaa päinvastaiseen suuntaan Dubrovnikista Albaniaan ja sieltä Kosovoon. Kaksi uutta valtiota tulisi lisää Fillarantin nykyiseen 70 maan reissukokoelmaan.

Tässä reittihahmotelma Burgasiin asti Here Weego-karttaohjelman tuotoksena. Bosnia&Herzegovina, Montenegro, Albania, Kosovo, Makedonia ja Bulgaria. Sen jälkeen tilanne on avoin…

Luultavasti lähden kuukauden päästä matkaan Canoyn-maantiepyörällä kevyellä varustuksella. Eiköhän tuolta Parolan Pyörähuollosta taas löydy pahvinen pyörälaatikko, minkä voi sitten jättää Dubrovnikin lentokentälle. Paluu Suomeen on auki. Polkemalla en syksyn edistymisen takia viitsi tulla, joten katsotaan tilanteen mukaan muu kyyti myöhemmin.

Kanjonin kanssa olen muutama pikkureissun tehnyt Suomessa. Tässä on kuva Latvia-Viro-reissusta muutaman vuoden takaa. Tuon sähkövaihteisen Kanjonin ostin itseni 70-vuotislahjaksi. Nyt neljä vuotta myöhemmin kilsoja on kertynyt Kanjoniin noin parikymmentätuhatta.

Kuukausi on reissuun aikaa ja ehtii hyvin hahmotella reissua lisää. Todennäköisesti pidän blogilukijoita ajantasalla myöhemminkin reissun valmisteluista ja sitten tien päältä. Keep going…🚴😁👍

Jätä kommentti